איך לדלל שיער ברגליים? דילול שערות ברגליים לגברים

שיער הגוף וכחלק ממנו – שיער הרגליים, הוא אחד ההיבטים המרכזיים מבחינה אסתטית בתחום הטיפוח האישי. כיום, יותר ויותר גברים מודעים לנושא והוא כבר מזמן אינו נחלתן של נשים בלבד.

עם זאת, להבדיל מנשים שנוטות להסיר את שיער הרגליים במלואו, גברים רבים מעוניינים בטיפולי דילול שיער ברגליים ומעדיפים לשמר חלק מהשיער ולהימנע מרגליים חלקות לגמרי.

דילול שיער ברגליים לגברים הוא טיפול מקובל ויש מספר טכניקות באמצעותן ניתן לדלל שיער עבה או צפוף. מבין כל השיטות להסרת ולדילול שיער, טיפול הסרת שיער בלייזר הוא בעל רמת הדיוק הגבוהה ביותר ולכן, מאפשר שליטה מקסימלית בכמות השיער שמעוניינים להסיר ובעובי השערות שבוחרים להשאיר. ניתן להשיג באמצעותו תוצאות ששומרות על מראה טבעי של רגל גברית, ולבצע את הדילול בהתאמה מרבית להעדפותיו של המטופל.

במאמר זה נסביר את הגורמים המשפיעים על דרגת השעירות ונסקור שיטות דילול שערות ברגליים על יתרונותיהן וחסרונותיהן.

מהם הגורמים המשפיעים על דרגת השעירות?

הכמות והצפיפות של שיער הגוף מושפעות משילוב של גורמים גנטיים, הורמונליים ובריאותיים. להלן כמה מהמרכזיים שבהם:

  • גנטיקה – נטייה גנטית היא גורם משמעותי בקביעת כמות ופיזור השיער בגוף ובדרך כלל, דפוסי צמיחת השיער של ההורים משתקפים אצל ילדיהם.
  • הורמונים – בעלי תפקיד מכריע בצמיחת שיער הגוף. אנדרוגנים, ובעיקר טסטוסטרון, הם ההורמונים האחראים לצמיחת שיער הגוף אצל גברים ונשים כאחד. הטסטוסטרון אף אחראי לדפוסי התקרחות ולכן, גברים נוטים להיות שעירים יותר מנשים, להצמיח שיער עבה יותר, וגם להקריח יותר בהשוואה לנשים.
    במצבים של חוסר איזון הורמונלי ובתקופות של שינויים הורמונליים, דפוסי השעירות נוטים להשתנות אצל בני שני המינים.
  • גיל – שיער הגוף נוטה להשתנות עם הגיל. לילדים יש בדרך כלל פחות שיער גוף, וצמיחת השיער גוברת בדרך כלל במהלך ההתבגרות בהשפעת שינויים הורמונליים.
    בגיל מבוגר יותר ולעת זקנה, קצב ושיעור צמיחת השיער נוטים לרדת.
  • מוצא אתני – קשור לנושא הנטייה הגנטית. לקבוצות אתניות שונות יש דפוסי שעירות אופייניים. לדוגמה, אצל מזרח-אסיאתיים יש בדרך כלל פחות שיער גוף בהשוואה לאנשים ממוצא ים-תיכוני.
  • טיפול תרופתי – תרופות מסוימות, כגון סטרואידים אנבוליים או טיפול הורמונלי חלופי, יכולות להשפיע על צמיחת שיער הגוף. יש תרופות המגבירות את צמיחת השיער, בעוד שאחרות עשויות להפחית אותה.

שיטות להסרת ולדילול שיער הרגליים

שיטות להסרת שיער זמנית

  1. גילוח: גילוח הוא שיטה נפוצה לדילול זמני של שיער רגליים.
    יתרונו העיקרי הוא בכך שניתן לבצע אותו לבד בבית, בקלות ובמהירות, אך לא ניתן לשלוט באמצעותו בעובי השערות, קשה מאד לגלח רק חלק מהשיער בצורה אסתטית והתוצאות אינן נשמרות יותר מכמה ימים.
  2. מריטה באמצעות שעווה: שעווה מספקת תוצאות ארוכות טווח יותר בהשוואה לגילוח, שעשויות להשתמר במשך מספר שבועות ובדומה לגילוח, גם אותה ניתן לבצע בבית בהצלחה, אם מקפידים על כמה כללי זהירות ולומדים לבצע את הטכניקה בצורה נכונה.
    עם זאת, זוהי שיטה שרבים נרתעים ממנה משום שהיא מכאיבה ולא נעימה. היא גם אינה מתאימה למי שמעוניין בדילול בלבד ואינו רוצה רגל חפה משיער לחלוטין.
  3. קרמים להסרת שיער: תכשירים אלה פועלים על ידי המסה כימית של הקראטין הנמצא בשערות, וגורמים לנשירתן. הם קלים לשימוש ותוצאותיהם נשמרות בערך שבוע. עם זאת, התגובה הכימית שהם יוצרים גורמת לפעמים לריח לא נעים והם אף עלולים לגרום לגירויים עוריים ולתגובות אלרגיות.

שיטות להסרת שיער קבועה או ארוכת טווח

  1. הסרת שיער בלייזר: הפתרון היעיל והבטוח ביותר לטווח ארוך.
    טכנולוגיית הלייזר מאפשרת שליטה מרבית על העוצמה (שמכתיבה את מידת הפגיעה בזקיקי השערות) ודיוק מקסימלי עד לרמת השערה הבודדת. לכן, היא מאפשרת להשאיר חלק מהשיער אם מעוניינים בכך. בנוסף, ככל שמתקדמים במספר הטיפולים, כך השערות שצומחות הולכות ונהיות דקות ועדינות יותר. לכן, זוהי שיטה שמתאימה גם לדילול של שיער עבה וצפוף.
    חסרונה של השיטה הוא בעיקר מחירה היקר בהשוואה לשיטות הביתיות.
    ב"א.א. קליניק", המכון האילתי לטיפולים אסתטיים, פועל צוות מומחים המצויד במכשירי לייזר מתקדמים וחדשניים, המאפשרים טיפול מקצועי, איכותי ונטול כאבים, בהתאמה מרבית לרצונותיו ומטרותיו של המטופל.
    המכון מציע מחירים אטרקטיביים, חבילות, מבצעים ופריסה לתשלומים, המאפשרים גמישות רבה בהיבט של עלות הטיפול.
  2. אפילציה: שיטה נוספת המשיגה תוצאות ארוכות טווח ומכוונת לזקיקי שיער בודדים. שיטה זו פוגעת בכלי הדם המזינים את זקיקי השיער באמצעות זרם חשמלי ומתאימה לכל סוגי העור והשיער. חסרונה הבולט הוא, שהיא כואבת הרבה יותר בהשוואה לטיפול בלייזר.
    כיום, משתמשים בה בעיקר להסרת שיער קבועה בפנים, או אצל אנשים בהירי שיער שעבורם הלייזר פחות מתאים.
  3. תרופות מרשם: במקרים מסוימים, ניתן לרשום תרופות להפחתת צמיחת שיער. אלה יכולות לכלול קרמים ומשחות למריחה חיצונית, או תרופות דרך הפה הפועלות לעיכוב פעילות זקיקי השיער.
    טיפולים אלה ניתנים רק על ידי רופא וקשה מאד לשלוט באמצעותם בתוצאות. יש לקחת בחשבון, שתרופות עלולות להשפיע גם על אזורים בגוף בהם לא מעוניינים להיפטר מהשיער.

דילול שיער ברגליים – לפני ואחרי

כאשר פונים לייעוץ לפני טיפול לדילול שיער, מומלץ לבקש לראות תמונות של מטופלים שעברו הליך דומה. התמונות משלימות את החלק המילולי של פגישת הייעוץ, ומסייעות מאד לתהליך תיאום הציפיות ולקבלת תמונה מציאותית של התוצאות השונות שניתן להשיג באמצעות הטיפול.

לסיכום, יש כיום די והותר אפשרויות לטיפול בשיער מיותר, אך חשוב לשקול את כל המשתנים לפני שבוחרים בשיטת טיפול מסוימת.
מומלץ מאד להיוועץ באיש מקצוע, שיוכל להתאים את השיטה הטובה ביותר על סמך סוג העור, מאפייני השיער ורצונותיו של המטופל.

שוקל הסרת שיער מהרגליים? מעוניין בדילול שיער הדרגתי?
אנו, צוות המטפלים המומחים של מכון "א.א.קליניק", מציעים טיפולים מותאמים אישית שיסייעו לך להשיג בדיוק את המראה הרצוי.
המכון שלנו מוקדש כולו לטיפולים אסתטיים הכוללים הסרת שיער בלייזר, המסת שומן והצרת היקפים ובהתאם לכך, הוא מצויד במיטב המכשור הקיים בתחום.

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו בכל שאלה ומעמידים לרשותך ידע מקצועי נרחב והרבה ניסיון.
לפרטים נוספים ולקביעת פגישת ייעוץ, צור קשר בטלפון: 052-590-9999, או השאר פרטים בעמוד "צור קשר" באתר ונחזור אליך בהקדם.