חשיפה לשמש לאחר לייזר – חשוב לדעת

טיפולי הסרת שיער בלייזר הפכו עם השנים לטיפולים האסתטיים המבוקשים והמומלצים ביותר בשוק בישראל. מרבית האנשים מעוניינים להסיר את השיער אשר על גופם לצמיתות, גם נשים וגם גברים.  

טיפול הסרת שיער באמצעות לייזר כולל שליחת קרני לייזר המזהות את פיגמנט השערה והאנרגיה חודרת ומשמידה את השערה מהשורש הממוקם מתחת לפני העור. לאחר מספר טיפולים בהם שורש השערה מקבל פגיעות מהלייזר, הוא הופך להיות מוחלש מאוד עד היותו לא פעיל כלל. כאמור, המטרה היא להרוס את שורשי השערה לצמיתות, כך שהאזור המיועד יישאר חלק לאורך זמן ארוך. בתום סדרת הטיפולים של הסרת שיער בלייזר, מרבית השיער לא יחזור לצמוח בשנית. 

במהלך הטיפול יכול להיות שתרגישו עקצוץ קל, אך לרוב הטיפולים שהינם באמצעות מכשור מתקדם הם ללא כאב. את התוצאות להן אתם מצפים בכיליון עיניים, תוכלו לראות ולהרגיש כבר מטיפול הלייזר הראשון. אך חשוב לזכור כי לאחר טיפול אחד, התוצאות לא יהיו מושלמות, לכן חשוב להמשיך ולהשלים את סדרת הטיפולים על מנת לראות תוצאות משמעותיות אשר יחזיקו לאורך זמן. 

כמו כן, לרוב אין תופעות לוואי לאחר טיפולי הסרת שיער בלייזר. יחד עם זאת, עלולה להופיע אדמומיות קלה בעור, אשר תיעלם לאחר 24 שעות מתום הטיפול. לעיתים רחוקות, האדמומיות עשויה להיעלם רק לאחר 48 שעות, אל דאגה, ניתן להשתמש בג'ל אלוורה כהרגעה על פני העור. 


חשוב לדעת כיצד עליכם לשמור על עורכם במהלך טיפולי לייזר. בכל הקשור לנושא של חשיפה לשמש אחרי לייזר, זכרו כי במהלך טיפולי הסרת שיער באמצעות לייזר, העור שלכם נמצא במצב מאוד רגיש. רבים מהאנשים אשר תוהים האם הם יכולים להשתזף במהלך הטיפולים, דעו כי מומלץ באופן חד משמעי להימנע משיזוף עד כחודש לאחר סיום הטיפול האחרון. זאת מכיוון שחשיפה ממושכת אל השמש עלולה להוביל לפיגמנטציה בעור. יתרה מכך, חלק מהמכונים ידריכו אתכם להימנע מחשיפה לשמש שבועיים טרם התחלת טיפולי הלייזר. 

ההסבר המורחב הוא שבמהלך החשיפה לשמש, צבע העור משתנה ונהיה כהה יותר ממה שהיה. בעקבות צבעו הכהה של העור, קרן הלייזר נתקלת בקושי רב לחדור אל העור במטרה להגיע אל שורש השערה. וכך, נספגת בעור, לפני שמספיקה לעשות זאת. כך, המטופל מקבל חום רב יתר על המידה על גבי העור, אשר עשוי להוביל לכוויות וצלקות. 


בהימנעות של שיזוף במהלך טיפולי הסרת שיער בלייזר, ניתן להשיג מספר יתרונות חשובים:

  1. תוצאות יעילות ובטוחות מהטיפול.
  2. ללא הבדלי פיגמנטציה.
  3. ללא כוויות של עור רגיש.
  4. מחזור צמיחת השיער לא יפגע וכך לא תהיה צמיחה מוגברת אחרי לייזר.

כמו כן, אם עדיין ברצונכם לקחת אחריות וכן להיחשף לשמש, חכו מספר ימים לאחר הטיפול ולא מיד אחריו. מומלץ מאוד להתייעץ עם הרופא המטפל בנושא, כך או כך, חשיפה לשמש תיעשה אך ורק עם אמצעי הגנה בפני השמש. בנוסף לזאת, אם אתם מהאנשים שמאוד אוהבים להיחשף לשמש, ניתן לקחת פסק זמן מטיפולי הלייזר במהלך חודשי הקיץ. אך יש לקחת בחשבון כי תצטרכו לקחת יותר מפגשי טיפול על מנת להשמיד לחלוטין את השיער שמספיק לצמוח בין הטיפולים. 


 עקב העובדה שלא מעט אנשים אוהבים להיחשף אל השמש במהלך הקיץ, לבלות בים ובבריכה, ולא מרבים לבקר בטיפולי הסרת שיער באמצעות לייזר, מכוני הלייזר נוהגים לפרסם מבצעים וככל הנראה יהיו זולים יותר במהלך חודשי הקיץ. כמובן שמומלץ להתחייב אל טיפולים במכון לייזר מוכר אשר מעסיק צוות עם הכשרה רפואית מתאימה. אולם, השגת תוצאות מושלמות לא תלויות אך ורק במכון הלייזר, בצוות ובמכשור הקיים, אלא גם התנהלות המטופל במהלך הטיפולים עשויה להשפיע על מידת ההצלחה. בנוסף לזאת, יש להבין כי חשיפה לשמש מסוכנת גם בחודשי החורף ועלולה להזיק לעור רגיש. לכן, כדאי להגן על העור במהלך החורף בדיוק כמו שמגנים עליו במהלך הקיץ ואדרבא- לאחר טיפולי לייזר. 

כאן בא.א קליניק מתמקדים בשיטה מיוחדת של מכשור מתקדם בתחום הסרת שיער. המכשור מאפשר למטפל לשלוט בעוצמות ובתדר. כמו כן, האנרגיה הנפלטת מתקררת באופן מידי, כך שהטיפול הוא בטיחותי לחלוטין ונטול כל כאב. הטיפולים במכון זה מתבצעים ביעילות ומקצועיות חסרת פשרות, תוך אבחון מעמיק של גוון העור, גוון השיער, שינויים הקיימים בעור ופיגמנטציה. ניתן לבצע את הטיפולים הללו בכל חודשי השנה, אולם כאמור, יש להקפיד היטב להימנע מחשיפה לשמש ישירה ולהשתמש במקדם הגנה גבוה. אנו מאמינים ביחס אישי עם המטופלים שלנו, על כן, מומלץ להגיע תחילה לפגישת היכרות אישית עם צוות המרפאה. במהלך הפגישה יהיה ניתן לראות ולהכיר את גוון השיער, גוון העור ולתאם ציפיות ומספר טיפולים על פי התוצאה שאתם רוצים. בהתאם לנתונים שלכם, נרכיב יחד תכנית טיפול המותאמת ביותר עבורכם. מוזמנים להיכנס ולקרוא מידע נוסף על טיפולים של הסרת שיער בלייזר. צרו קשר במספר 052-5909999.