סוגי לייזר להסרת שיער: סקירת שיטות להסרת שיער בלייזר

הסרת שיער בלייזר צברה פופולריות משמעותית בשנים האחרונות כשיטה בטוחה ויעילה עבור אנשים המעדיפים הורדת שיער לצמיתות, או ליתר דיוק – לטווח ארוך (לא ניתן להבטיח הסרה לצמיתות).

טכנולוגיית הלייזר מתאימה להסרת שיער מהגוף ועדיף לא להשתמש בה באזור הפנים.
הפנים הן אזור הורמונלי, סוג השיער הצומח עליהן שונה וצפיפות זקיקי השיער בעור הפנים גבוה יותר באופן משמעותי מאשר בשאר חלקי הגוף.

לפני שבוחרים בטכנולוגיית לייזר כזאת או אחרת, חשוב להבין כיצד פועלות השיטות השונות, ולשקול את יתרונותיהן וחסרונותיהן.

במאמר זה נציג סקירה מקיפה של סוגי שיטות הסרת שיער בלייזר, שתאפשר בחירה מושכלת על סמך מידת ההתאמה של השיטה לצרכים ולהעדפות האישיות.

בהיאמר כל זאת, חשוב מאד לבצע את הבחירה הסופית רק לאחר ייעוץ עם גורם מקצועי מוסמך, אמין ומנוסה.

כיצד פועלת הסרת שיער בלייזר?

הסרת שיער בלייזר היא הליך לא פולשני, הפוגע בזקיקי השיער מתחת לפני העור באמצעות אנרגיית אור מרוכזת וממוקדת. הפגיעה בזקיקים היא הדרגתית ודורשת מספר טיפולים עד שהם מפסיקים להצמיח שיער מחדש.
התהליך כולל שימוש במכשור לייזר ייעודי למטרה זו, הפולט אורך גל מסוים של אור, אשר נספג במלנין (הפיגמנט) שבזקיקי השיער ומחמם אותו. החום פוגע ביעילות בזקיקים ומעכב צמיחת שיער עתידית.

ישנם מספר סוגים של שיטות להסרת שיער בלייזר כאשר, כל אחת משתמשת בטכנולוגיית לייזר שונה ויש לה יתרונות ומגבלות משלה.

Alexandrite Laser

לייזר אלכסנדריט הוא אחת מהטכנולוגיות הנפוצות ביותר להסרת שיער בלייזר. הוא פולט אורך גל מסוים של אור (755 ננומטר), אשר נספג היטב על ידי המלנין בזקיקי השיער, מה שהופך אותו מתאים לאנשים עם גווני עור בהירים יותר. ה- Alexandrite מאפשר טיפול מהיר ויעיל בשטחי עור נרחבים ולכן, הוא אידיאלי עבור אזורי גוף גדולים יותר כגון הרגליים והגב. לצד זאת, הוא יודע לספק תוצאות מצוינות גם באזורים נקודתיים וקטנים יותר.

יתרונות ה- Alexandrite:

  • מפגשי טיפול קצרים.
  • יעילות גבוהה בהפחתת צמיחת השיער.
  • התאמה לאנשים עם גווני עור בהירים יותר ולבעלי שיער דק

חסרונה של השיטה הוא, שהיא אינה מתאימה לכהי-עור, מכיוון שהיא עלולה לגרום לשינויי פיגמנטציה או לכוויות.

דיודה לייזר

לייזר דיודה הוא אפשרות פופולרית נוספת להסרת שיער בלייזר, במיוחד עבור אנשים עם גווני עור כהים יותר. הוא פולט גל ארוך יותר (800-810 ננומטר), המאפשר לו לחדור עמוק יותר לתוך העור ולהתכוונן בדיוק רב אל זקיקי השיער, מבלי לגרום נזק לעור שמסביב.
אל קטגוריית לייזר הדיודה נכנסת גם טכנולוגיית ה- SHR הפופולרית, המיושמת באמצעות מכשיר ה"סופרנו" וידועה כאחת הטכנולוגיות הידידותיות ביותר מבחינת חוויית המטופל.

היתרונות של לייזר דיודה:

  • מתאים גם לאנשים עם גוני עור כהים יותר.
  • מספק הסרת שיער יעילה באזורי גוף שונים.
  • מינימום אי נוחות במהלך הטיפול.

חסרונה העיקרי של השיטה הוא, שהיא אינה מספקת מענה לאנשים בהירי שיער.

לייזר Nd:YAG

טכנולוגיית Nd:YAG פולטת גל ארוך במיוחד (1,064 ננומטר), המאפשר לעקוף את המלנין בעור ולפגוע בזקיקי השיער בדרגת יעילות גבוהה מאד, מבלי לפגוע ברקמות העור העליונות.
ה- Nd:YAG מתאים במיוחד להסרת שיער אצל בעלי עור כהה, שהרבה טכנולגיות לייזר אחרות אינן מסוגלות להגיע אצלם לתוצאות הרצויות.

יתרונות הלייזר Nd:YAG:

  • בטוח ויעיל לכל סוגי העור, כולל עור כהה.
  • מהווה אחת מהטכנולוגיות הטובות ביותר בהיבט של דיוק הפגיעה בזקיקי שיער.
  • יכול לטפל במגוון רחב של אזורי גוף.

חסרונה העיקרי של הטכנולוגיה הוא, שהיא גורמת ליותר אי נוחות במהלך הטיפול בהשוואה לטכנולוגיות לייזר אחרות ויש מטופלים שחווים בעקבותיה שינוי זמני בצבע העור.

יתרונות וחסרונות של הסרת שיער בלייזר

כשבוחנים את כל טכנולוגיות הסרת השיער בלייזר כאפיק טיפולי, ניתן לדבר על כמה יתרונות וחסרונות המשותפים לכולן.

יתרונות

  1. תוצאות לטווח ארוך: הסרת שיער בלייזר מספקת הפחתה ארוכת טווח בצמיחת השיער, ובמקרים מסוימים אף יכולה להוביל להסרת חלק ניכר מהשיער לצמיתות. היא מייתרת את הצורך בגילוח, במריטת שיער בשעווה ובשיטות אחרות להסרת שיער באופן זמני.
  2. רמת דיוק גבוהה ביותר: הסרת שיער בלייזר מאפשרת מיקוד מדויק ביותר באזורים ספציפיים, וכשהיא מיושמת על ידי מטפל מקצועי, שעבר הכשרה מתאימה וצבר ניסיון, היא מבטיחה שליטה מקסימלית בהשפעות הטיפוליות ומניעת פגיעה ברקמות שמסביב לזקיקי השיער.
  3. טיפולי לייזר הם מהירים למדי בהשוואה לטיפולים אחרים להסרת שיער ומשתלבים היטב בשגרת היום-יום.
  4. רבגוניות: ניתן לבצע הסרת שיער בלייזר באזורי גוף שונים, לרבות הרגליים, קו הביקיני, הישבן, הבטן, הגב, הכתפיים, הזרועות ובתי השחי. הטיפולים יעילים באותה מידה עבור גברים ונשים כאחד, מה שהופך אותם לאופציה רב-תכליתית עבור אנשים המחפשים הפחתת שיער לטווח ארוך.

חסרונות וסיכונים

  1. כאב ואי נוחות פוטנציאליים: חלק מהאנשים עלולים לחוות אי נוחות קלה או כאב במהלך הסרת שיער בלייזר. עם זאת, רוב האנשים מוצאים את ההליך נסבל מאד, וניתן למרוח תכשירי אלחוש הממזערים את אי הנוחות למינימום.
  2. תופעות לוואי זמניות: תופעות לוואי חולפות כמו אדמומיות, נפיחות, או שינוי זמני בצבע העור, הן נפוצות לאחר טיפולי לייזר. ניתן לצמצם אותן על ידי הקפדה על הגנה מקסימלית מפני השמש לאחר הטיפול ושמירה על היגיינה ועל לחות העור.
  3. עלות גבוהה: הסרת שיער בלייזר היא יקרה כאשר משווים אותה לשיטות להסרת שיער זמנית והמחיר עולה ככל שנדרשים יותר מפגשי טיפול על מנת להשיג את התוצאה המבוקשת.
    מספר המפגשים תלוי בגורמים שונים, כגון סוג השיער, צבע העור והאזור בו מטפלים. עם זאת, בהתחשב ביתרונות ארוכי הטווח והנוחות של צמיחת שיער מופחתת, אנשים רבים מוצאים שזו השקעה משתלמת.

הסרות שיער בלייזר – בחירת השיטה הנכונה

בחירת השיטה הנכונה להסרת שיער בלייזר היא חיונית להשגת תוצאות בטוחות ויעילות.
הנה כמה טיפים שעשויים לסייע בקבלת ההחלטה

  1. ייעוץ והערכה: לפני ביצוע הסרת שיער בלייזר, מומלץ לקבוע פגישת ייעוץ עם איש מקצוע מוסמך שיוכל להעריך את סוג העור, צבע השיער וההיסטוריה הרפואית הכללית. הערכה זו תעזור לקבוע את שיטת הלייזר המתאימה ביותר לצרכים האישיים.
  2. שיתוף מלא במידע: במהלך פגישת האבחון והייעץ, חשוב ביותר לשתף את המטפל המייעץ בפרטי רקע רפואי ובריאותי ולא להסתיר דבר: תרופות קבועות, מחלות רקע, רגישויות, הריון והנקה.
  3. בחירת המכון והמטפלים: חשוב לבחור במכון טיפולים בעל מוניטין, המתמחה בהסרת שיער בלייזר ומעסיק טכנאים מנוסים. אפשר ורצוי לבקש לראות אישורים, תעודות ותווי תקן, ולבדוק ביקורות של לקוחות קודמים.

בסיכומו של דבר, הסרת שיער בלייזר היא שיטה אמינה ובטוחה ביותר להסרת שיער גוף לטווח ארוך. אם מאסת בשעבוד לסכיני גילוח ולרצועות שעווה חמות, הלייזר יוכל לשחרר אותך מכל אלה.

אצלנו ב- "א.א.קליניק", מכון מקצועי ואמין לטיפולי אסתטיקה, אנו מציעים טיפולי הסרת שיער בלייזר בהתאמה אישית לצרכים הספציפיים שלך.

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו לקבלת מידע נוסף ולתיאום פגישת ייעוץ.
אפשר למצוא אותנו בטלפון: 052-590-9999, או להשאיר פרטים בעמוד "צור קשר" באתר וניצור קשר בהקדם.