הכירו מהו עיסוי לימפטי

מסג לימפטי הוא בבסיסו ניקוז לימפטי מכיוון שבסוג טיפול זה מנקזים את כלל הנוזלים הנוצרים ממערכת הלימפה הגורמים לבצקות בין התאים והרקמות השונים. טיפול לימפטי נעשה באמצעות עיסוי מיוחד אשר מטרתו להזרים נוזלים בריאים וכך לאפשר החלמה מהירה יותר לאזור שנפגע. ניתן לעשות ניקוז לימפטי לרגליים ובעצם לכל אזור בגוף אשר יש צורך לטפל בו. 


 איך עושים עיסוי לימפטי?

מסאז לימפטי מבוצע על ידי פיזיותרפיסט לימפטי, אשר מפעיל לחץ ידני עדין או משתמש במכשור ספציפי ייעודי למטרה זו, כאשר מתמקד במערכת השטחית של בלוטת הלימפה מתחת לעור הגוף. כך, המטפל מצליח לנתב את זרימת הנוזל הלימפטי דרך המסלול האנטומי של מערכת הלימפה ישירות אל הנימים הלימפיים. במידה וקיים צורך, יכול להתבצע עיסוי עמוק יותר. זו טכניקת עיסוי ייחודית לשיפור הניקוז והמרצת מערכת הלימפה. טכניקה זו פותחה בגרמניה ומטרתה להאיץ ולדחוף את תנועת הנוזל הלימפה בגוף, וכך לסייע ולשקם פציעות בגוף, התאוששות מניתוח או דלקות כרוניות. 

במידה ואכן יש פציעה כלשהי, המטפל ידע לעשות שימוש בטכניקות לניתוב הנוזלים במסלולים עוקפים, כאשר כיוון העיסוי נעשה מקצוות הגוף אל עבר אזור ניקוז הלימפה הראשי הנמצא בבית החזה העליון, קרוב לצוואר. תחילה יש לעבוד על פתיחת המערכת הראשית, להמשיך את העבודה במקטעים תוך התייחסות אל העור במספר פרמטרים כגון, נוקשות, גמישות, חסימות, דלקות וכן הלאה. כמו כן, יש להתייחס אל מדדים נוספים כמו טווחי התנועה שנבדקו עוד בשלב האבחון. במרבית העיסויים ניתן לשלב טכניקות של נשימות על מנת למקסם ולייעל את הטיפול.  


מהי מערכת הלימפה?

מערכת הלימפה מהווה חלק ממערכת החיסונית של הגוף ובנויה מצינורות דקים, הכוללים מסתמים חד כיווניים, אשר נמצאים כמעט בכל חלקי הגוף ומוליכים את נוזלי הלימפה אל עבר כיוון אחד בלבד. נוזלי הלימפה מגיעים מהחללים הבין תאיים הנמצאים ברקמות ומנוקזים אל הוורידים התת בריחיים שבבסיס הצוואר.


תפקידיה של מערכת הלימפה:

  1. בלוטות הלימפה הנמצאות לאורך מסלול כלי הלימפה מסננות את נוזלי הלימפה ומונעות את המעבר של מיני חיידקים וגופים זרים אל מערכת הדם.
  2. ייצור נוגדנים ולימפוציטים, כלומר תאי דם לבנים אשר בולעים חיידקים וגופים זרים. בלוטות הלימפה מהוות מעין מחסום בפני חיידקים ותאים סרטניים הנישאים על גבי נוזל הלימפה.

במידה ומערכת הלימפה אינה מתפקדת כראוי בהובלת הנוזלים, מתחיל להצטבר נוזל לימפטי ברקמה בין תאית ולאט לאט ניתן להבחין בנפיחות לימפטית באזור. פגיעה בתפקוד מערכת הלימפה למעשה מונעת התרוקנות תקינה של נוזל הלימפה וכאמור, הצטברות הנוזלים תת עוריים אשר עשויה להוביל למצב כרוני הנקרא לימפאדמה. הבצקות הנוצרות עלולות להפריע לאיכות החיים, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה בריאותית.

סימנים אופייניים ללימפאדמה יכולים להיות בין היתר נפיחות באיבר בגוף, לרוב זה יהיה בגפיים העליונות או התחתונות, אבל יכולים להיווצר גם באזורים אחרים כגון בטן, חזה, גב ופנים. כמו כן, יכולה להיות תחושת כבדות או מתיחות בעור, שינויים במראה ובמרקם של העור, אי נוחות עד כאב, זיהומים חוזרים כאלה ואחרים, נפיחות קיצונית שמובילה להגבלה תנועתית. חשוב לדעת להבין בטווח שינויים, אשר עשוי להתחיל מקושי המורגש בהיקף היד עד נפיחות מוגברת המקשה על תפקוד. 


באילו מצבים עיסוי לימפטי יכול לסייע?

  1. פציעות עקב פעילות גופנית.
  2. חבלות.
  3. שברים.
  4. זרימת דם לקויה.
  5. בצקת הריונית.
  6. מצבי סטרס ודיכאון. 
  7. סוכרת.
  8. פצעי לחץ.
  9. סינוסיטיס.
  10. התאוששות לאחר ניתוח קוסמטי.
  11. מוגבלות בתנועה.
  12. התאוששות מניתוח ופציעות.

כמו כן, ראוי לציין כי עיסוי לימפטי יכול מאוד לסייע בתחום היופי והאסתטיקה, כגון הצרת היקפים וחיטוב הגוף, החזרת האלסטיות אל העור, מיצוק העור, תחושת חיוניות ועוד.


עיסוי לימפטי מתחיל בראש ובראשונה בתשאול המטופל וקבלת אנמנזה מפורטת על מנת לברר את מצבו הייחודי ולהתאים עבורו את שיטת הטיפול. על המטפל לאבחן ולסווג את הנפיחות הלימפטית והלימפאדמה, האם היא מקור ראשוני או משני, סוג הנפיחות וכן הלאה. כמו כן, יש לבצע הערכה של מדדי העור, כאמור, מרקם, צלקות, חריצים ודליפות. בנוסף, להעריך את טווחי תנועה וכוח, הערכה תפקודית ומדדי איכות החיים. בהתאם לכלל הנתונים הללו, הפיזיותרפיסט יקבע תכנית טיפולית להמשך. 

לאחר מכן, המטופל מתבקש לשכב על גבי מיטת הטיפולים או על כיסא וכך המטפל מעסה את האזור המדובר בשיטה שנבחרה. אל דאגה- הטיפול נטול כל כאב וללא תופעות לוואי. 

במידה ואתם מעוניינים להגיע לסוג טיפול זה, מומלץ להתחיל עם סדרת טיפולים בתדירות גבוהה בהתחלה וברגע שתחושו הטבה ניכרת, יהיה ניתן להפחית את התדירות של הטיפולים. כמובן רצוי לא לעשות מרווחים גדולים מדי בין טיפול לטיפול, זאת על מנת לשמר את התוצאות הטובות. 


הכנות?

אין צורך להתכונן באופן מיוחד לקראת הטיפול. מומלץ ללבוש ביגוד נוח וקל, במרבית המקרים לא יהיה צורך להתפשט, אלא רק לחשוף את האזור בגוף בו מעוניינים לטפל. 

מוזמנים להיכנס אל האתר של א.א קליניק ולקרוא מידע נוסף אודות תרומותיו של העיסוי הלימפטי, כגון הצרת היקפים. המכשירים העוסקים בניקוי לימפטי במכון של א.א קליניק הם באישור הFDA האמריקאי, המעניקים טיפול בטוח ונעים. המכשירים הללו מסייעים בהגברת הסירקולציה של הדם, משפרים את תפקודה של מערכת הלימפה וממריצים ומעלים את קצב חילוף החומרים בגוף האדם.

אז אם אתם חשים צורך בעיסוי לימפטי, אתם מוזמנים להגיע אל אבחון במכון א.א קליניק, מכון לטיפולים בתחום היופי והאסתטיקה הממוקם בעיר אילת. אנו כאן במכון מתמקדים בסיוע ושיפור של איכות חיי המטופלים באמצעות מגוון חידושים אסתטיים קוסמטיים. זאת בהתאמה אישית ברמה גבוהה והענקת פתרון לבעיות היופי הנפוצות ביותר. צוות המכון מתייחד לאיכות טיפול ברמה חסרת פשרות, לאחריות מקצועית וליווי ותמיכה מלאים. אז מעוניינים לעשות עיסוי לימפטי? מחיר וייעוץ יינתן לכם בפגישה ראשונה, צרו קשר במספר 052-5909999.